Štítky - K čemu slouží?

Jejích hlavním účelem je usnadnění vyhledávání na webové stránce. Samozřejmě každý návštěvník si může příslušné slovo nebo slovní spojení zadat do vyhledávače a najít si ho, to není problém, ale štítky mohou najití příslušného článku který hledá usnadnit.

 

Vložení štítků do článku

1. Otevřete si článek v administraci, zvolíte si slovo které ho definuje, v našem případě "komentáře" a toto slovo vepíšete do řádku pod článkem.

 

2. V publikované formě článku si můžete všimnout že vámi zvolené slovo (štítek) se zobrazuje těsně pod článkem a je interaktivní. Dá se tedy na něj kliknout.

3. Úplně stejné slovo, včetně velkých písmen, háčků a čárek, vložíte opět do štítků u dalšího vašeho článku týkajícího se toho samého tématu. Například, pokud je to další kapitola povídky můžete do štítků napsat jméno příslušné povídky.

 

4. Kliknete v publikované verzy článku na příslušné slovo, tedy v našem případě "komentáře" a ukáže se vám stránka, kde jsou zapsány všechny články nebo stránky vašeho webu na které jste vámi zvolené slovo do štítků vložili.

 

Štítků můžete zvolit libovolný počet, můžete je vložit do kteréhokoliv článku.

 

Vložení štítků na stránku

Štítky můžete kromě článků vložit také na stránky a dokonce i na hlavní stranu a to jednoduše přes "Vlastnosti".

 

1. Přejdeme na stránku kam chceme štítek vložit a samozřejmě se rozhodneme jaké slovo či slovní spojení chceme za štítek mít. Potom nahoře v administraci klikneme na políčko "Vlastnosti".

 

2. Otevře se nám tabulka kde kromě jiného je také políčko pro vložení štítků do které vepíšeme námi zvolené slovo.

 

3. Dáme OK a Publikujeme, čímž se nám opět stránka do které jsme napsali slovo "komentáře" nebo třeba "snarry" bude objevovat pokaždé, když na příslušný štítek pod článkem návštěvník klikne.

 

Kolonka štítky na hlavní straně nebo pod menu

Abychom pomocí jednoho kliknutí umožnili návštěvníkovi vyhledat si články zařazené pod naše štítky, můžeme přímo na hlavní stranu nebo trvale pod menu vložit samostatný blok s názvem "štítky" ve kterém se budou zobrazovat všechny naše štítky.

 

1. Nahoře v administraci si rozbalíme "Ostatní", potom "Miniaplikace" a nakonec si vyhledáme "Štítky".

 

2. Příslušní blok si přetáhneme kam chceme a dáme publikovat. Poznámka: V případě že jsme štítky vkládali trvale pod menu už publikovat dávat nemusíme.

 

3. Jak můžeme vidět pod menu se nám přiřadila kolonka "Štítky" a v ní je interaktivní text. Opět, jako v předešlých dvou případech, pokud čtenář klikne na některý konkrétní štátek ukáží se mu všechny články a stránky u kterých je štítek zapsaný.

 

 

Výhody: 

  • Opravdu to někomu usnadňuje orientaci na webu.
  • dají se využít místo odkazu na rubriky jak je to třeba u blog.cz. Prostě u kapitolové povídky zadáte do štítků její název a po kliknutí na tento štítek se zobrazy všechny kapitoly.

Nevýhody:

  • Štítky se musí všude důsledně vypisovat jinak je to k ničemu.
  • V boxu "Štítky" se nejvíce používané štítky zapisují opravdu obrovským písmem a ty nejméně používané jsou miniaturní, což je z estetického hlediska velice nevzhledné. Dá se to vyřešit snadno; nikam se nevkládá box se štítky a pužívají se opravdu jenom pod články a do vlastností stránek.

 

Komentáře:

...

Díky za osvětlení funkce štítků :-D Nejednou jsem nad nima ze zvědavosti dumala, ale byla jsem líná je blíž koumat. Koukám, bell už je u sebe má a vypadá to dobře. Líbí se mi ty různé velikosti :-)
Myslím, že bych si časem mohla vytvořit obsah trvale umístěný pod menu a nevyhledávat své oblíbené přes jiné weby :-D
Díky za tvé návody, Lani.

-

Díky, že slouží k hledání to jsem sice tak nějak tušila, ale o některých možnostech jejich užití jsem neměla ni páru. Sice jsem trochu líná na to vypisování, ale myslím, že jejich užití zvážím. Líbilo by se mi, kdyby se po stisknutí jednoho štítku ukázaly třeba všechny články o mpregu.

Re: -

Já to začala využívat u kapitolových povídek místo rubriky. Ovšem asi to zavedu taky i jinde, protože jsem dostala anonym, kde mi psala, že moje povídka "Podoba" je hezká a jen lituje, že jsem toho nenapsala víc na ST. Což mě tedy dost nakrklo vzhledem k tomu kolid ST povídek mám.

Re: Re: -

No jo, někdo se nezorientuje a nezorientuje. Ale musím uznat, že je se třeba na ODG zorientovala pořádně asi až teď. Ale u tebe to přišlo už dřív. :)

Re: Re: Re: -

Nevím, mě přijde ODG celkem srozumitelné. Nicméně jak jsi se podivovala nad tím "fanfiction" u mě, tak jsem to změnila. Je tam teď "non-slash".

Re: Re: Re: Re: -

No já jsem teprve teď objevila, že na odeg je místo, kde se dají najít texty jednotlivých autorů. Při čemž právě to, že se tam špatně hledaly mi přišlo málo přehledné.
To jsi ani nemusela. Ono to asi bylo pochopitelné ... To já jen nad vším uvažuji moc z pozice slovníkové definice. :)
Na štítcích mi přijde super, že mohou na spřízněná témata upozorňovat i napříč rubrikami. Ovšem právě jsem zjistila, že štítky mohu přidat jen ke článku a ne ke stránce. Tak to já ještě zvážím jestli z Bibliotheky neudělam články.

Re: Re: Re: Re: Re: -

To není možné.
Musíš přejít na stránku kde chceš štítky mít, například na Praxi a nahoře klepnout na "Vlastnosti", které jsou vedle "Zobrazit".

Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

I když... pokud myslíš že se ti pod stránkou nezobrazí, tak to je bohužel pravda. Nicméně se započítají a při kliknutí na štítek v některém z článků se ti ukážou.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: -

To je škoda, že jsem netrpělivá. Já už z toho článek udělala. :) Ještě to promyslím, jestlin se vrátím k původnímu stavu.

Přidat nový příspěvek